Orchideeën

Hey beautifuls!
FullSizeRender (4)
Vandaag heb ik een leuke blogpost, vooral voor de bloemenliefhebbers!
Afgelopen zondag ben ik namelijk naar de Orchideeën Hoeve geweest in Luttelgeest.
oIMG_6701IMG_6702
De Orchideeën Hoeve is een tropisch paradijs, vol natuurlijke kleuren en geuren. Europa’s grootste vlindertuin, met duizenden orchideeën, tropische vogels en nog meer!
De Orchideeën Hoeve bestaat uit het park, restaurant en een winkel.
IMG_6642
Helaas ben ik niet binnen het park geweest, wegens tijdnood.
Maar ik ben wel eventjes in de winkel geweest!
De winkel staat vol met diverse planten, zowel van cactussen tot orchideeën!
PicMonkey Collage
Aangezien mijn moeder en ik een enorme fan zijn van bloemen, waren we zowat één voor één elke bloem aan het observeren haha! Natuurlijk zijn foto’s hierbij onmisbaar!
PicMonkey Collage 1
Ondanks dat ik niet binnen het park zelf ben geweest, vond ik het wel leuk om zoveel verschillende orchideeën en planten te zien. De Orchideeën Hoeve staat zeker nog op mijn ‘to do list’ haha!
IMG_6700IMG_6693
Eigenlijk waren we eerst naar de Orchideeën Winkel (daarnaast) geweest, dat kwam omdat we verkeerd hadden gereden lol. Toen we daar waren vonden we het al raar aangezien de rust.
Eenmaal in de winkel zijn we rond gaan kijken.
Eerlijk gezegd vond ik het nog interessanter dan de Orchideeën Hoeve winkel, aangezien er hele aparte/bijzondere bloemen tussen zaten die ik nooit eerder heb gezien!
PicMonkey Collagen

Ook kon je nog verder lopen dan de winkel zelf, je kon namelijk een wandelroute volgen.
Je kunt daar allemaal verschillende dingen zien waaronder vissen en nog meer planten natuurlijk!
IMG_6694IMG_6654IMG_6656IMG_6657

Maar wat heb je gehaald?
Aangezien de Orchideeën winkels hebben we natuurlijk een Orchidee gehaald!
Namelijk een blauwe! Deze hebben we gehaald in de Orchideeën Winkel.
Ik vond deze super mooi en interessant.
Hiervoor heb ik nog nooit een orchidee gezien in het blauw, wel vaak in het wit, roze, paars en geel.
IMG_6697IMG_6699
Daarbij hebben we ook nog een Echeveria gekocht in de Orchideeën Hoeve winkel. De Echeveria is een plantengeslacht dat behoort tot de familie van de Crassulaceae, een succulentenfamilie.
Succulenten kunnen zelf water opslaan om droge periodes te voor komen. Dat vocht kunnen ze opslaan in de stengels, wortels of bladeren. Bij de Echeveria zit de waterreserve in het blad, dat is duidelijk te zien aan de dikke, vlezige bladvorm.
IMG_6695
Toen we deze planten zagen wisten we eerst niet wat het was, maar het viel me enorm op door de kleuren.
Ik had eerst gedacht dat het van nature zo eruit zag, maar dat is dus niet zo..
Het is namelijk gespoten haha.. :$
Er lagen namelijk een paar groene naast die niet gespoten waren.
Uit zoveel keuze hadden we voor de rode gekozen met geel in het midden, helemaal into the autumn! 🙂IMG_6696IMG_6650

Ondanks de gespoten kleur, vonden we het wel apart uitzien.
Daarom hadden we het gewoon meegenomen, een leuk decoratief kamerplantje in huis!

Het is erg interessant om door de wandelroute te lopen van de Orchideeën Winkel met aparte planten.
Ook lijkt het me superleuk om een keer in het park zelf van de Orchideeën Hoeve te bezoeken.

Ik zou zeker jullie aanraden als je nog naar bloemen op zoek bent, met name orchideeën!

Geef een reactie

